במהלך יום ממוצע מתפרסמים כ-4000 מבצעים שונים בכל אמצעי התקשורת. באזור גוש דן, מקום שבו הפרסומות פרוסות לנו בכל קשת העין, נחשפים תושביו ועוברי האורח ל-10% מהם, דהיינו כ-400 פרסומות ביום!!!משך הזמן שמקדיש האזרח הממוצע לבחינת הפרסומת הוא בין שברירי שנייה לשתי שניות. דיוויד אוגלבי ממשיל את אומנות הפרסום לניסיון למלא ספל מים בצינור השקיה, כמות עצומה זורמת אל הלקוחות, כמות מעטה תישאר בזיכרון, כמות קטנה אף יותר תגרום לפעולה, אם לא עכשיו, בעתיד הנראה לעין.ישנו פרסום תדמיתי וישנו פרסום תדמיתי-מכירתי, הראשון ללא כוונת מכירה ברגע זה, מטרתו למתג, לגרום לך רגשות חיובים כלפי החברה ומוצריה או לשמור על תחושת הגודל והעוצמה שהכרת ולהזכיר לך שאנחנו עדיין כאלה. השני מטרתו פעולה ישירה להגדלת תפוקת המכירות, אך גם במקרה זה לתדמית יש מקום בתפיסה הכללית.
מטרת הפרסומת לגרום לפלח השוק (Market Segment) שבו אנו מעוניינים: להסתקרן, לקרוא ולהתעניין.
פרסומת טובה תגרום ללקוחות לבחון, פרסומת לקויה תגרום ללקוחות לזפזפז ולעבור לבאה אחריה.
במחקרים שנעשו בקרב בני אדם בכלל וצרכנים פרט, התברר חד משמעית, הלקוחות בראש ובראשונה קולטים את התמונה, לאחר מכן פונים לכותרת ובסופו של דבר לטקסט. חישבו על כך רגע, זה גם מה שאתם ביצעתם ברגע זה בזמן קריאת העיתון.
התמונה
שימו לב שרוב הפרסומות מושתתות על תמונה ויזואלית התופסת את מרבית שטח הפרסום, ולא בכדי. תמונה היא אובייקט קל לעיבוד והמאפשר להעביר מסרים רבים ללא מילים. לא סתם תמונה, תמונה שתגרום לך לעצור, להתבונן ולשאול מה קורה פה? תמונה טובה תשבור מוסכמות ותעלה את מפלס הרגש באמצעות הקצנה. ייתכן ואנחנו נחייך, נרים גבה, נתפלמס עם העובדות, נזדהה או נמרוד אך בטוח שאנחנו נעצור כדי להבין. תמונה שווה אלף מילים ולמילים יש כוח להניע למעשים.
הכותרת
מסר קליט,קצר וברור המושתת על מספר מילים בודדות הכוללות באופן גלוי או סמוי את תועלת המוצר שלנו או המדגישות את נחיצותו של מוצר כזה. הכותרת מסבירה או משלימה את התמונה. כותרת טובה תגרום ללקוח להבין טוב יותר את מה שראה אך היא אינה מספקת את כל המידע שברצונו לקבל, לשם כך הוא צריך להמשיך לטקסט.
הטקסט
המידע הנחוץ להשלמת התמונה. אם המוצר מורכב ביכולתנו להרחיב באמצעות הטקסט ולהעשיר את ידיעותיהם של לקוחותינו, אם המקום מוגבל או שאיכותו של המוצר ידועה, נספק פרטים רלוונטים ליצירת קשר תוך שמירה על מטרה אחת מובהקת: אם ברצונך לדעת כדאי שנשוחח. זו הפעולה שאנו רוצים בעשייה העסקית , לגרום לאנשים לנוע. בהרמת טלפון, בכניסה פיזית לעסק שלנו, בביקור באתר האינטרנט או בנכונות לפתוח בפנינו את הדלת כשנגיע וננקוש.
הפרסום משלב יצירתיות רבה ומצריך חשיבה ייחודית לכל מוצר ועסק. ניתן לחלוק ולהתווכח על הדרך, אך על דבר אחד אין עוררין, אם אנו חפצים בכך שידעו אודותינו, כדאי שנתקע בשופר הפרסום.
בלאס וגאס יש שלט בכניסה לקזינו "כדי לזכות עליך להיות נוכח", גם כאן.
מוגש כחומר קריאה באדיבות המחבר, דורון בטשי וחברת שביט הדרכה.
מטרת הפרסומת לגרום לפלח השוק (Market Segment) שבו אנו מעוניינים: להסתקרן, לקרוא ולהתעניין.
פרסומת טובה תגרום ללקוחות לבחון, פרסומת לקויה תגרום ללקוחות לזפזפז ולעבור לבאה אחריה.
במחקרים שנעשו בקרב בני אדם בכלל וצרכנים פרט, התברר חד משמעית, הלקוחות בראש ובראשונה קולטים את התמונה, לאחר מכן פונים לכותרת ובסופו של דבר לטקסט. חישבו על כך רגע, זה גם מה שאתם ביצעתם ברגע זה בזמן קריאת העיתון.
התמונה
שימו לב שרוב הפרסומות מושתתות על תמונה ויזואלית התופסת את מרבית שטח הפרסום, ולא בכדי. תמונה היא אובייקט קל לעיבוד והמאפשר להעביר מסרים רבים ללא מילים. לא סתם תמונה, תמונה שתגרום לך לעצור, להתבונן ולשאול מה קורה פה? תמונה טובה תשבור מוסכמות ותעלה את מפלס הרגש באמצעות הקצנה. ייתכן ואנחנו נחייך, נרים גבה, נתפלמס עם העובדות, נזדהה או נמרוד אך בטוח שאנחנו נעצור כדי להבין. תמונה שווה אלף מילים ולמילים יש כוח להניע למעשים.
הכותרת
מסר קליט,קצר וברור המושתת על מספר מילים בודדות הכוללות באופן גלוי או סמוי את תועלת המוצר שלנו או המדגישות את נחיצותו של מוצר כזה. הכותרת מסבירה או משלימה את התמונה. כותרת טובה תגרום ללקוח להבין טוב יותר את מה שראה אך היא אינה מספקת את כל המידע שברצונו לקבל, לשם כך הוא צריך להמשיך לטקסט.
הטקסט
המידע הנחוץ להשלמת התמונה. אם המוצר מורכב ביכולתנו להרחיב באמצעות הטקסט ולהעשיר את ידיעותיהם של לקוחותינו, אם המקום מוגבל או שאיכותו של המוצר ידועה, נספק פרטים רלוונטים ליצירת קשר תוך שמירה על מטרה אחת מובהקת: אם ברצונך לדעת כדאי שנשוחח. זו הפעולה שאנו רוצים בעשייה העסקית , לגרום לאנשים לנוע. בהרמת טלפון, בכניסה פיזית לעסק שלנו, בביקור באתר האינטרנט או בנכונות לפתוח בפנינו את הדלת כשנגיע וננקוש.
הפרסום משלב יצירתיות רבה ומצריך חשיבה ייחודית לכל מוצר ועסק. ניתן לחלוק ולהתווכח על הדרך, אך על דבר אחד אין עוררין, אם אנו חפצים בכך שידעו אודותינו, כדאי שנתקע בשופר הפרסום.
בלאס וגאס יש שלט בכניסה לקזינו "כדי לזכות עליך להיות נוכח", גם כאן.
מוגש כחומר קריאה באדיבות המחבר, דורון בטשי וחברת שביט הדרכה.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il